De dag van Jean-Luc

20-04-2023
Terug naar overzicht
Wie ben je? Wat doe je? Waar werk je?

Sinds 2018 werk ik, Jean-Luc bij Bergh, in het eerste jaar deels ook voor Bergh Brandveiligheid maar al heel snel voltijds bij Bergh Beheer & Onderhoud. Dit bedrijfsonderdeel paste het best bij mijn vooropleidingen, Bouwkunde en Monumentenzorg.

Hoe ziet je dag eruit?

Regelmatig ben ik op locatie bij klanten voor diverse opnames. Gebouwen raken verouderd en wensen of eisen aan ruimtes veranderen. Ook moet voor goed onderhoud tijdig inspecties worden uitgevoerd of een inspectie naar aanleiding van bijvoorbeeld een lekkage.

Daarna volgt het opstellen van een calculatie of het aansturen van de vakmannen of onderaannemers bij werkzaamheden op regie. Ik maak in overleg met mijn collega’s de planning, of pas deze naargelang voor de korte en lange termijn aan. Ik stuur onze vakmannen en onderaannemers aan en bewaak de planning en de kwaliteit van het werk. Ook draag ik zorg voor tijdige facturatie en houd ik het meer- en minderwerk bij.

Hoe draagt jouw baan bij aan de missie en visie van de organisatie?

Omdat ik in mijn functie veel klantcontact heb kan ik goed uitdragen waar Bergh voor staat, oplossingsgericht, vakkundig en betrouwbaar. Daarnaast werken wij veel samen met de andere Bergh bedrijven. Ik heb al projecten mogen begeleiden in combinatie met Bergh Brandveiligheid en Bergh Bouwsystemen. Was het even te veel, kon het worden overgedragen naar Bergh Bouw, zo kunnen we samen beter bouwen.

Welke kwaliteiten moet iemand in jouw functie hebben?

Voor onze klanten ben jij en de (vaste) vakman op het terrein het gezicht Bergh en daarmee medebepalend voor het beeld wat een klant heeft van het bedrijf. Op goede en juiste wijze kunnen communiceren is dus essentieel. Daarnaast ben je medeverantwoordelijk voor de betrokkenheid van onderaannemers en collega’s, je moet men kunnen enthousiasmeren en bewust houden van het leveren van kwaliteit.

Onze werkzaamheden worden uitgevoerd in een bestaande situatie waar vaak nog anderen aanwezig zijn. Je bent bezig bij de mensen thuis, in een kantoor of in een openbaar gebouw. Het houden van de planning is dus vaak essentieel. Het tijdig signaleren van afwijkingen en risico’s daarmee dus ook.

Wat vind je het leukste aan jouw baan?

Het takenpakket is zo divers dat het nooit verveeld. Het bijhouden van het financieel overzicht van een interne verbouwing is totaal anders dan het vinden van een lekkage in een complex.

Wat vind je moeilijk aan jouw baan?

Met een uitgebreid takenpakket moet je veel ballen tegelijkertijd in de lucht houden. Als je niet oppast, loop je jezelf voorbij. Tijdig collega’s erbij betrekken en taken overdragen zonder je er druk over te maken, blijft lastig. 

Waarom moet iemand jouw collega worden?

Als mijn collega kom je terecht in een klein hecht team met een mooie klantengroep in verschillende sectoren. Binnen het team hebben we elk op een eigen manier een goede relatie met onze klanten, zonder het gezamenlijke doel uit het oog te verliezen. Ontzorgen door het leveren van maatwerk, vakmanschap en kwaliteit.

Openstaande vacatures

Benieuwd hoe jij ons team kunt komen versterken? Neem een kijkje bij onze vacatures en misschien werk jij binnenkort wel samen met Jean-Luc.